INFORMACIÓ GENERAL

Un correcte i apropiat desenvolupament de l’infant a nivell fisiològic , afectiu i ambiental, condiciona i afavoreix la seva bona expressió i comunicació, permetent  a aquest un major grau de interacció amb les persones que l’envolten , adaptar-se millor a l’entorn i poder relacionar les seves idees i expressar-les a més de manifestar els seus gustos, preferències, sentiments, acords o desacords.
   
Aquest determinat grau de expressió i de comunicació l’adquireix l’infant com a fruit de la seva interacció amb l’adult, qui ha de saber interpretar els missatges que emet  l’infant, identificant i entenent els seus gestos, expressions i desitjos, a més d’estimular al nen oferint-li una gran quantitat de recursos rics en estímuls en un ambient acollidor i enriquidor que ajudi al nen a desenvolupar les seves capacitats, proporcionant-li una gran varietat de recursos adients als seus interessos, inquietuds i motivacions i comunicant-se amb ell utilitzant diferents llenguatges (verbal, gestual, corporal, musical..), obtenint com a resultat un enriquiment del seu llenguatge.

Per tant, si volem que el nen tingui un nivell òptim d’expressió i comunicació és molt important que  l’adult no adopti un paper passiu davant l’infant, d’indiferència davant les seves inquietuds, interessos i motivacions i que es limita a oferir-li només els recursos més popers a ell, és a dir, els que ja estan a l’aula.

QUÉ ÉS EL LLENGUATGE ORAL?

Entenem la comunicació com la relació que permet un intercanvi d'informació i d'experiencies. Des de ben petits els infants es comuniquen verbalment amb els adults que l'envolten. Aquesta comunicació es duu a terme mitjançant:

  • PLOR: Durant els primers mesos de vida l'infant es comunica mitjançant el plor. Segons el que vulgui expressar el plor és profunt o intermitent. El profunt ens mostra una necesitat bàsica mentre que el intermitent es produeix com una crida d'atenció.
  • PRIMERES PARAULES: Primer comencen amb el gargoteig i ho fan dura manera innata. Tot seguit es produeixen les primeres sil·labes i amb la repetició d'aquestes es formen les primeres paraules. Per exemple: MA-MA, PA-PA, TA-TA.
  • FRASES MOLT CURTES: Quan ja tenen un petit vocabulari els infants ja són capaços de formar petites frases amb significat. Aquestes frases mostren necesitats que l'adult ha de cobrir. Per exemple: Vull aigua, Tinc pipi...

No hay comentarios:

Publicar un comentario