jueves, 24 de mayo de 2012

ESBRINAR L'ANIMAL


Nom del recurs: Esbrinar  l’animal  

Edat: 2-3 anys

Descripció de l’activitat: Aquest recurs està format per 5 caixes de diferents mides, 5 animals de plàstic de mides diferents, i imatges plastificades sobre les característiques dels animals escollits. Per exemple, orelles de l’elefant, la pell de la girafa, el menjar del cocodril, l’habitat de la zebra…

Proposta d’activitat o funcionament del recurs: L’activitat consta de les 5 capces amb les etiquetes de cada animal i els 5 animals tapats. Aquest recurs consisteix en que un infant agafa una capsa, l’obra i ha de descriure a la resta de companys les imatges que hi ha i la resta ha d’intentar endevinar a quin animal corresponen aquestes imatges. A partir d’aquí pots ampliar la informació conjuntament amb l’educadora i mirant/tocant el nino.

Presentació als infants: L’educadora col·locarà inicialment als nens/es en semicercle i es posarà davant d’ells. Enmig de la semi rotllana l’educadora haurà col·locat els 5 animals escollits per fer l’activitat, tapats amb una manta i les 5 caixes amb les etiquetes corresponents. Un cop tots asseguts l’educadora començarà l’activitat proposant als infants la col·laboració i iniciativa d’un d’ells per començar l’activitat.
Un cop hagi sortit un infant voluntari, haurà d’escollir una de les capses i l’agafarà posant-se al costat de l’educadora ja que serà la primera vegada que realitzen aquesta activitat. El nen obrirà la capsa i trobarà al seu  interior les etiquetes característiques d’un dels animals i conjuntament amb l’educadora intentarà explicar amb les seves paraules el que veu i la resta de nens hauran d’intentar endevinar de quin animal es tracta.       
                                                                                                    
Un cop endevinat, l’educadora agafarà al nen que ho ha dit i li dirà que s’apropi a la manta per veure si a sota d’aquesta es troba aquest animal.  L’infant agafarà l’animal corresponent i se l’aniran passant entre ells  per tal de veure les seves característiques d’una manera més física i palpable.
Un cop acabat, el nen que ho ha endevinat, escollirà la següent capsa i així successivament


Animals

Capses per guardar els animals

No hay comentarios:

Publicar un comentario