Nom del recurs: Esbrinar l’animal
Edat: 2-3 anys
Descripció de l’activitat: Aquest recurs està format per 5 caixes
de diferents mides, 5 animals de plàstic de mides diferents,
i imatges plastificades sobre les característiques dels animals escollits. Per
exemple, orelles de l’elefant, la pell de la girafa, el menjar del cocodril,
l’habitat de la zebra…
Proposta d’activitat o funcionament
del recurs: L’activitat
consta de les 5 capces amb les etiquetes de cada animal i els 5 animals tapats.
Aquest recurs consisteix en que un infant agafa una capsa, l’obra i ha de
descriure a la resta de companys les imatges que hi ha i la resta ha d’intentar
endevinar a quin animal corresponen aquestes imatges. A partir d’aquí pots
ampliar la informació conjuntament amb l’educadora i mirant/tocant el nino.
Presentació als infants: L’educadora col·locarà inicialment als
nens/es en semicercle i es posarà davant d’ells. Enmig de la semi rotllana
l’educadora haurà col·locat els 5 animals escollits per fer l’activitat, tapats
amb una manta i les 5 caixes amb les etiquetes corresponents. Un cop tots asseguts l’educadora començarà
l’activitat proposant als infants la col·laboració i iniciativa d’un d’ells per
començar l’activitat.
Un cop hagi
sortit un infant voluntari, haurà d’escollir una de les capses i l’agafarà
posant-se al costat de l’educadora ja que serà la primera vegada que realitzen
aquesta activitat. El nen obrirà la capsa i trobarà al seu interior les etiquetes característiques d’un
dels animals i conjuntament amb l’educadora intentarà explicar amb les seves
paraules el que veu i la resta de nens hauran d’intentar endevinar de quin
animal es tracta.
Un cop endevinat, l’educadora agafarà al nen que ho ha dit i li dirà que s’apropi a la manta per veure si a sota d’aquesta es troba aquest animal. L’infant agafarà l’animal corresponent i se l’aniran passant entre ells per tal de veure les seves característiques d’una manera més física i palpable.
Un cop endevinat, l’educadora agafarà al nen que ho ha dit i li dirà que s’apropi a la manta per veure si a sota d’aquesta es troba aquest animal. L’infant agafarà l’animal corresponent i se l’aniran passant entre ells per tal de veure les seves característiques d’una manera més física i palpable.
No hay comentarios:
Publicar un comentario